KHL na dosah ovladače

 avatar 2018. 07. 02. 17:09    
Čas čtení: 2 minuta

" width=

2.7. 2018 – KHL to se svými globalizačními ambicemi myslí smrtelně vážně. Nárůst zájmu o v současnosti druhou nejlepší ligu na planetě roste a vysílací práva jdou na dračku. Pravdou ale je, že vzestupnou tendenci zájmu prožívá KHL od samého počátku. Od roku 2008, kdy tento velkolepý projekt spatřil světlo světa, a soutěž generovala 3,5 milionu diváků, se sledovanost vyšplhala průběžně až na 21 milionů diváků, kteří si nenechali ujít play-off v roce 2013. V minulé sezoně se číslo vyšplhalo ještě výš. I návštěvnost na stadionech je výraznější, na jedno utkání minulé sezony přišlo v průměru 6377 diváků, což je třetí nejvyšší číslo v desetileté historii soutěže. A co teprve, když se v realitu proměnila šance, že se vám po obrazovce bude prohánět Ovechkin, Datsyuk či Malkin v době výluky? KHL trhala rekordy. Ano, je naprosto logické, že trh vysílacích práv v tu chvíli získal velmi žhavý a žádaný artikl. U nás a na Slovensku si diváci zvykli „cestovat po Rusku“ díky stanicím Sport1 a Sport2, signál z KHL již nenechává lhostejnou významnou zámořskou stanici ESPN a švédský konglomerát Viasat, obhospodařující sever Evropy, velmi dobře věděl, co dělá, když rozšířil svůj dosah i na pobaltské státy. Ligu tak zprostředkovává díky více než 180 přenosům v lokalitě se značným potenciálem. KHL jde ale mnohem dál. Výrazným počinem byl i útok na Asii a Oceánii. Oficiálním broadcast partnerem se stal v dané oblasti Eurosport Asia-Pacific, který získal exkluzivní práva na 60 zápasů během sezony a ve chvíli, kdy byla dotažena smlouva s CCTV-5+ v Japonsku a Číně, se pavučina ve tvaru sféry definitivně nad naší planetou spojila.