Formule 1 v sezoně 2015 ve znamení souboje Mercedes, Renaultu, Ferrari a Hondy

2015. 02. 23. 18:04    
Čas čtení: 2 minuta

" width=

Do konce testovacích jízd před startem sezony zbývá už jen jedna série: máme za sebou oficiální testy v Jerezu a v Barceloně. V Jerezu byl nejrychlejší Kimi Räikkönen s vozem Ferrari SF15-T, v Barceloně zase Romain Grosjean na Lotusu E23 Hybrid. Ovšem ani jedna stáj není tím hlavním favoritem. Je jím Mercedes.

Samotný pohled na prosté výsledky nejrychlejších časů je v případě testů asi možná ten nejvíce zavádějící. Mercedes po své dominantní sezoně 2014, ve které získal s Lewisem Hamiltonem titul, do testů nastoupil stylem, jako by žádné testy nepotřeboval. Jelikož byly systémy auta spolehlivé, pustil se Mercedes do simulací závodních jízd. Tedy jízd na delší vzdálenost s větším množstvím paliva, a tím pádem pomalejšími časy. A tyto časy nejsou v konečné výsledkové listině vidět.

To ale neznamená, že Renault (dodavatel motorů Red Bullu a Toro Rosso) a Ferrari (dodává motory ještě Sauberu) neudělal krok vpřed. Zejména Renault měl vloni velmi nepodařený vstup do sezony, přesto dokázal s Danielem Ricciardem vyhrát tři závody. Taktéž Ferrari se bezpochyby zlepšilo. Nejen že má silnější pohonnou jednotku, ale lépe se ovládá v tom smyslu, že je konzistentní ve svém chování, na rozdíl od svého předchůdce F14-T.

Takže i když si Mercedes minimálně v začátku sezony udrží výkonnostní první místo, konkurence s motory Ferrari a Renault pod kapotou se dotáhne.

To samé se ale nedá říci o Hondě. Honda totiž do formule 1 vstupuje až rok poté, kdy byla na začátku sezony 2014 zavedena nová generace pohonných jednotek založená na hybridních řešeních. Pere se tedy s tím, s čím se soupeři prali už před rokem. Honda dodává motory týmu McLaren a navazuje tak na veleúspěšné partnerství z let 1988 -1992. McLaren ale v obou testech v Jerezu zajel pouze zlomek kol, které se povedly soupeřům. Důvodem jsou právě problémy spojené s integrací nového řešení. McLaren ale přesto doufá, že v závěru sezony vyhraje alespoň jeden závod.

Máte-li zájem o podrobné zpravodajství z formule 1, navštivte portál GPF1.cz