Historie GP Německa – 1957 – Juan Manuel Fangio

2018. 07. 21. 11:28    
Čas čtení: 1 minuta

Historie GP Německa – 1957 – Juan Manuel Fangio

Významná část historie GP Německa se váže k ikonickému okruhu Nürburgring.

Nordschleife v němčině znamená severní smyčka, je nejslavnější částí Nürburgringu.

Měří 22,8 kilometru a mezi nejnižším a nejvyšším místem je převýšení více než 300 metrů. Okruh hostil Mistrovství světa Formule 1 v 50., 60. a 70. letech.

Juan Manuel Fangio a Jackie Stewart jsou nejúspěšnějšími jezdci historie F1 na Nordschleife, každý z nich získal po třech vítězstvích.

Fangio poprvé vyhrává Velkou cenu Německa v roce 1954 za volantem Mercedesu W196.

V roce 1956 Argentinec triumfuje znovu, tentokrát s vozem Ferrari D50.

V roce 1957 Fangio závodí s Maserati 250F a ovládá šampionát.

Grand Prix Německa je šestým závodem z osmi. Nürburgring je Argentincovou oblíbenou tratí, jak později prohlásí po skončení své kariéry.

Fangio kvalifikuje svůj monopost na pole position. Startuje na měkčích pneumatikách a poloprázdnou nádrží, aby byl v zatáčkách rychlejší a získal výhodu proti jezdcům Ferrari, kteří se pravděpodobně budou pokoušet jet závod na jeden stint.

Ve 13. kole z 22 Fangio absolvuje dramatický pit stop. Mechanici ztrácejí 30 sekund, když hledají matici, která se zakutálela pod auto.

Argentinec vyjíždí z boxů za Mikem Hawthornem a Peterem Collinsem a v následujících deseti kolech devětkrát prolamuje rekord okruhu.

Ve 21. kole Fangio předjíždí Collinse a zahajuje velice tvrdou a těsnou bitvu s Hawthornem, v cíli je odmáván s náskokem 3,6 sekund na pilota Ferrari.

Po závodě Fangio říká, že v životě ještě nikdy nejezdil tak rychle jako právě dnes.

redakce/OV/