Sezóna 2019 Formule 1 startuje exkluzivně na stanicích Sport1 a Sport2

2019. 03. 11. 15:08    
Čas čtení: 4 minuta
F1

11. března 2019 – Nová sezóna Formule 1 startuje již tento víkend. A nejrychlejší motoristické závody na světě budou moci diváci v České republice a na Slovensku sledovat opět exkluzivně na našich stanicích Sport1 a Sport2. Nové F1 studio, upravená křídla, nové jezdecké dvojice, ale i klasická sestava komentátorů, stejná rivalita a oblíbené závodní okruhy. Novinky i tradice… důvodů, proč sledovat královnu motorsportu je zkrátka hodně.

„Formule 1 na stanicích Sport1 a Sport2, to je po čtyřech letech plných přímých přenosů již tradiční spojení. AMC Networks International – Central and Northern Europe, jakožto provozovatel těchto sportovních stanic, si po léta klade za cíl přinášet sportovním fanouškům to nejlepší ze světového sportu a závody Formule 1 toto naplňují měrou vrchovatou.  Díky našim stanicím nepřijdou milovníci nejrychlejších monopostů na světě ani o vteřinu závodů, kvalifikačních klání a tréninků,“ říká Marcel Mareš, Country manažer AMC Networks International pro Českou republiku a Slovensko.

Každý závodní víkend sezony 2019, která se letos protáhne od poloviny března až do prosince, začne přímými přenosy čtvrtečních a pátečních tréninků na stanici Sport1. Během samotného závodního víkendu pak diváci Sport1 uvidí urputné boje v kvalifikacích a na sesterské stanici Sport2 budou moci sledovat samotný závod.

„Každé Velké ceně samozřejmě bude předcházet předzávodní studio, kterým fanoušky provede osvědčená sestava komentátorů. A zde se diváci už od úvodní Velké ceny Austrálie dočkají atraktivní změny. Tradiční a oblíbení komentátoři Tomáš Richtr, Števo Eisele, Josef Král a Richard Gonda totiž přivítají diváky ve zbrusu novém studiu Formule 1,“ dodává Mareš.

Změny ve Formuli 1: Křídla i váha

Změny nezaregistrují diváci jen ve studiu, ale i na trati během samotných závodů. Již tradičně totiž došlo k úpravám monopostů. Tou nejmarkantnější je úprava rozměrů předního i zadního křídla. Přední se posunulo dopředu a narostlo jak do výšky tak šířky. A nárůstu velikosti se dočkalo i to zadní. Všechny tyto změny mají za cíl jediné, usnadnit předjíždění redukcí vzdušných turbulencí za monoposty, a tím zatraktivnit závody.

Jednou z věcí, která doznala změn od loňské sezony, je také povolená váha jezdců. Ti si už nemusí tak přísně hlídat svou štíhlou linii a místo toho se mohou věnovat nabírání svalů. Nově musí vážit minimálně 80 kilogramů včetně sedačky, zatímco v minulosti mohly stáje kompenzovat lehčí jezdce rozložením rozdílné hodnoty minimální váhy ve voze tak, aby zlepšily jeho stabilitu.

Předsezónní testování: Zaujalo Ferrari

Poslední týdny mohly stáje zkoušet nové monoposty na okruhu v Barceloně. A tyto testy naznačily jedno – Ferrari je opět ve formě. Po závěru loňské sezony, kdy se tým z Maranella pral sám se sebou, se totiž zdá, že by Mercedes mohl mít letos problém s obhajobou titulu.

To ostatně naznačily i komentáře vycházející z britské stáje, které přiznávaly, že Ferrari lépe zvládlo přechod na nové technické specifikace a momentálně má náskok přibližně půl sekundy na kolo. Jak na tom ale týmy jsou doopravdy, to ukáže až nadcházející závodní víkend.  Mercedes mohl během testů blufovat a testovat vyladění monopostu bez snahy o co nejrychlejší kola.

Ferrari však má důvod k optimismu. A nejen kvůli výborným výkonům své jedničky Sebastiana Vettela, který jezdil nejrychlejší časy testů. Výborné výkony totiž předvádí i nováček v týmu Charles Leclerc. Ano, ten Leclerc, kterému v loňské sezoně se vší pravděpodobností zachránilo život kontroverzní ochranný prvek HALO. Vzadu pak bude číhat vždy nebezpečný soupeřům a občas i sobě) Max Verstappen ze stáje Red Bullu. Ta po letech ukončila spolupráci s Renaultem a přešla k Hondě. Pomůže stáji s býkem ve znaku nová spolupráce k přerušení hegemonie dua Mercedes – Ferrrari? Nová sezona Formule 1 na stanicích Sport1 a Sport2 je tady!

Jak vidí nadcházející sezonu Formule 1 komentátor Tomáš Richtr:

 „Jen dva týmy si pro novou sezonu ponechaly stejné jezdecké složení: mistrovský Mercedes a americký Haas. To je možná největší tahák nové sezony. Jak si poradí mladý Charles Leclerc vedle zkušeného Vettela u Ferrari? Co Daniel Ricciardo s novou výzvou u Renaultu? Osobně jsem zvědavý, jestli Hamiltonův týmový kolega Valtteri Bottas najde jinou cestu k lepším výkonům, protože zatím to bylo hutné trápení. Populární Kimi Räikkönen bude jezdit za nový tým Alfa Romeo, u kterého jsem zvědavý na výsledky. Zkrátka po loňské sezoně nezůstal kámen na kameni.  A hlavně: Přeskočilo Ferrari výkonnostně Mercedes? Všichni se snaží tvrdit, že ano, ale já si počkám na závody. V posledních dvou sezonách bitva Mercedesu a Ferrari kolísala tak, že si nikdo nemůže být ničím jistý, a to je na tom to vzrušující. Čekání na rozluštění téhle tajenky mi také nedává spát. A že nebudu spát, to se bude hodit, protože jízdy první Velké ceny se konají v noci. Vloni s námi u toho bylo překvapivě hodně fanoušků, takže se těším moc i letos!”

Ako vidí nadchádzajúcu sezónu Formuly 1 komentátor Števo Eisele:

„Kto zastaví Hamiltona? Vyškolí Leclerc Vettela? Aké divočiny predvedie Max Verstappen? Bude sa Ricciardo škeriť v Renaulte a pripíjať si s Kimim na pódiu? Ako sa prejavia nové pravidlá? Sezóna 2019 ponúka parádne výzvy, zápletky a neľútostný boj o svätý grál F1. Na slovenskej audiostope kanálov Sport1 a Sport2 sa na vás tešíme spolu s Richardom Gondom, Martinom Trenklerom a Štofim Rosinom. Kvalita, zábava a (ne)tradičné súťaže – formulové prenosy neboli nikdy pútavejšie.” 

Harmonogram přímých přenosů
VC Austrálie

Pátek 15. března (SPORT1)

2:00 – první trénink
3:45 – slavnostní ceremoniál ke startu nové sezony F1
6:00 – druhý trénink

Sobota 16. března (SPORT1)

4:00 třetí trénink
7:00 kvalifikace

Neděle 17. března (SPORT2)

5:00 – předzávodní studio
6:00 – Velká cena Austrálie

                                                                                                                redakce /TZ/