Velká cena Singapuru F1: představení okruhu Marina Bay
2019. 09. 21. 16:30Čas čtení: < 1 minuta
21.9. 2019 – Velká cena Singapuru vznikla v roce 2008 jako další městský závod.
První ročník vyhrál Fernando Alonso s Renaultem R28.
Králi Singapuru jsou Sebastian Vettel a LewisHamilton, oba mají po čtyřech vítězstvích. Mercedes tu vyhrál čtyřikrát, Red Bull třikrát, Ferrari dvakrát.
Okruh je stop&go záležitostí, rovinky jsou pospojovány 90-stupňovými zatáčkami.
Nejdůležitějším prvkem jsou tady brzdy, trakce a šasi. Spotřeba paliva je využita až na limit daný pravidly. Jedná se o nejdelší závod v šampionátu, závodí se téměř dvě hodiny.
Andrea Algeri
„Na okruhu v Singapuru je 15 středně intenzivních brzdných míst, ale profil okruhu a nedostatek času pro chlazení tlačí brzdy na limit.
Brembo dodává speciální karbonový kompozit, jenž je schopen snížit opotřebení a udržet výkonnost po celou dobu závodu konstantní.“
Zatáčky 6-7: najíždí se z nejdelší rovinky, přerušenou rychlou pravou zatáčkou doprava, kterou se projíždí na plný plyn. Tvrdě se brzdí do 7. zatáčky a podřazuje na trojku, důležité je dobré šasi a správná trakce.
Zatáčka 10: Tvrdé brzdění před zamotanou pasáží. Také tady jsou nejdůležitějšími elementy vozu brzdy a přilnavost.
Zatáčky 22-23: Oběma zatáčkami musíte projíždět jako jednou dohromady, akceleruje se ze čtyřky na šestku, abyste na cílové rovince využili maximální výkon motoru.
redakce/onv/