Velká cena Singapuru F1: představení okruhu Marina Bay

2019. 09. 21. 16:30    
Čas čtení: 1 minuta
F1

21.9. 2019 – Velká cena Singapuru vznikla v roce 2008 jako další městský závod.

První ročník vyhrál Fernando Alonso s Renaultem R28.

Králi Singapuru jsou Sebastian Vettel a LewisHamilton, oba mají po čtyřech vítězstvích. Mercedes tu vyhrál čtyřikrát, Red Bull třikrát, Ferrari dvakrát.

Okruh je stop&go záležitostí, rovinky jsou pospojovány 90-stupňovými zatáčkami.

Nejdůležitějším prvkem jsou tady brzdy, trakce a šasi. Spotřeba paliva je využita až na limit daný pravidly. Jedná se o nejdelší závod v šampionátu, závodí se téměř dvě hodiny.

Andrea Algeri

„Na okruhu v Singapuru je 15 středně intenzivních brzdných míst, ale profil okruhu a nedostatek času pro chlazení tlačí brzdy na limit.

Brembo dodává speciální karbonový kompozit, jenž je schopen snížit opotřebení a udržet výkonnost po celou dobu závodu konstantní.“

Zatáčky 6-7: najíždí se z nejdelší rovinky, přerušenou rychlou pravou zatáčkou doprava, kterou se projíždí na plný plyn. Tvrdě se brzdí do 7. zatáčky a podřazuje na trojku, důležité je dobré šasi a správná trakce.

Zatáčka 10: Tvrdé brzdění před zamotanou pasáží. Také tady jsou nejdůležitějšími elementy vozu brzdy a přilnavost.

Zatáčky 22-23: Oběma zatáčkami musíte projíždět jako jednou dohromady, akceleruje se ze čtyřky na šestku, abyste na cílové rovince využili maximální výkon motoru.

                                                                                                                                                    redakce/onv/