FIA zabavila části motorů tří týmů včetně Ferrari

2019. 11. 23. 16:37    
Čas čtení: 2 minuta
F1

23. 11. 2019 – Mezinárodní automobilová federace po závodě v brazilském Interlagos zabavila benzinový systém tří týmů pro přezkoumání z důvodu podezření porušování pravidel.

Už delší dobu se spekuluje, jak je možné, že Ferrari se po letní přestávce dokázalo tak rapidně zlepšit. Red Bull nejspíše na tento důvod přišel a kontaktoval Mezinárodní automobilovou federaci. Nejprve 22. října 2019 zaslal tým FIA dopis, kde se dotazoval na legálnost používané technologie, která by obcházela nařízení o omezeném průtoku paliva. FIA před Velkou cenu USA uvedla, že by se při takovémto zjištění u jakéhokoli týmu jednalo o porušení pravidel.

Zajímavostí je jistě fakt, že Ferrari po prohlášení FIA začalo na konkurenci rapidně ztrácet. Max Verstappen navíc po závodě v USA pronesl, že pomalé tempo Ferrari je daní za to, když přestanete podvádět. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat a šéf týmu Ferrari, Mattia Binotto, si to šel osobně vyříkat s Christianem Hornerem, lodivodem Red Bullu.  Nutno podotknout, že právě italský tým se po celou dobu této kauzy celkem razantně vyjadřuje a nesouhlasí s obviněním, že by jakýmkoli způsobem podváděl.

Ovšem po závodě v Brazílii se Mezinárodní automobilová federace rozhodla zabavit palivový systém a části spojené se snímačem průtoku paliva celkem u tří týmů včetně Ferrari, jeho zákaznického týmu třetí stáje k dalšímu zkoumání (spekuluje se, že jde o týmy Alfa Romeo a Red Bull). FIA tvrdí, že chce tyto systémy prověřit a zjistit, zda se nařčení soupeřů opírá o pravdivá fakta.

Překvapením bylo, že Red Bull, který v předcházejících závodech tolik kritizoval a obviňoval Ferrari z bezkonkurenční rychlosti na rovinkách, nepodá po závodě na okruhu Interlagos protest. Helmut Marko, poradce týmu Red Bull, se k tomu vyjádřil takto: „Nezáleží na tom, co se stane. Oni moc dobře vědí o svém chování víc než my. Náš tým po zaslání dopisu FIA dosáhl svého,“ řekl Marko.

Přezkoumání zabavených části proběhne v laboratořích FIA a nejspíše bude trvat několik dní. Pokud od Mezinárodní automobilové federace nepřijde až do posledního závodu sezony v Abú Dhabí žádná zpráva, lze předpokládat, že všechny systémy u zkoumaných monopostů jsou v pořádku.

autor: gpf1.cz