Pořadatelé GP Francie chtějí pomocí počítačové simulace předělat celý první sektor okruhu

2020. 01. 28. 16:58    
Čas čtení: 2 minuta
F1

28. 1. 2020 – Nejproblematičtější závody sezony? Pokud se nerozhoduje o titulu mistra světa, pak se jedná o (jezdecky jinak atraktivní) okruh v Abú Dhabi. Problematické bývá ruské Soči, ale nejde o nějakou vyloženou krizi. Nejvážnějším kandidátem na pomyslnou Zlatou malinu – ocenění pro nejhorší filmy roku – je tak francouzský okruh Paula Ricarda. Pořadatelé si toho jsou vědomi a chystají změny. Ty ale nezahrnují vynechání zpomalovací dvouzatáčky na rovince Mistral.

Na okruh u letiště Le Castellet se závody velkých cen formule 1 vrátily v roce 2018, po téměř třiceti letech. Stalo se tak po desetileté absenci Velké ceny Francie v kalendáři mistrovství světa. Jenomže vedle chudé dopravní i ubytovací infrastruktury se objevil jiný problém: konfigurace samotného okruhu závodům monopostů F1 nehoví a během nedělního odpoledne se tak jedná převážně jen o pracovní povinnosti pro členy týmů a závodníky.

Jezdci hned po obnovené premiéře žádali odstranění šikany na rovince Mistral. Ale doposud je nikdo nevyslyšel. Změny ale mohou přijít, a to už letos. K těm by ale došlo v jiné části okruhu: v sekci úvodních zatáček za startovní rovinkou.

Čtenář si možná rychle vybaví jméno francouzského manažera Érica Boulliera, který v letech 2014 až 2018 šéfoval týmu McLaren. Před tím ale tři roky poměrně úspěšně vedl tým Lotus, který s Kimim Räikkönenem vyhrál závody v Abú Dhabi 2012 a Austrálii 2013. Éric Boullier je čerstvě šéfem pořadatelské organizace Velké ceny Francie na okruhu Paula Ricarda. A ta chystá změnu.

Ke změnám by mělo dojít prakticky v takzvaném prvním sektoru dráhy (její první třetina), což znamená první až pátou zatáčku.

„Cílem je snížení časů na kolo a možná motivovat týmy k tomu, aby nastavily auta na nižší úroveň přítlaku svých formulí,“ řekl Boullier. „Hlavním cílem je ale navýšit možnosti k předjíždění.

Šikana ale zůstane,“ dodal.

Pořadatelé jsou přesvědčeni, že změny okruhu jsou relativně snadné, podmínkou je schválení Mezinárodní automobilové federace FIA.

K návrhu změn pomohly simulační nástroje, které jsou do konstrukce nových okruhů zaváděny pod vedením nového provozního šéfa F1 Rosse Brawna. Podobné nástroje byly využity k návrhu konfigurace okruhu premiérové Velké ceny Vietnamu, která se pojede letos v dubnu.

autor: gpf1.cz  

Cookie settings