Jak funguje převratný systém DAS?

2020. 03. 08. 11:53    
Čas čtení: < 1 minuta
F1

8.3. 2020 – Velká cena Austrálie se blíží! Pojďme si zmapovat pár novinek před startem sezóny 2020.

Systém dvojité řídicí tyče použitý na Mercedesu W11 umožňuje jezdci vysouvat volant, čímž posouvá sloupkem řízení dopředu a dozadu. Posuvník je součástí sloupku.

V tradiční konfiguraci pastorek posouvá hřeben a podle přání pilota tak ovládá zatáčení. Mercedes ale vyvinul revoluční koncept a přinesl DAS, systém radikální inovace.

Dvojitá řídicí poloosa a dva pastorky nezávisle aktivují levé a pravé kolo. Ve standardní konfiguraci se při otáčení volantem pohybují oba hřebeny synchronizovaně.

Když ale jezdec zasáhne a posune dvojitý pastorek vpřed, pak se oba hřebeny díky stoupání zubů na pastorku vysunou ven.

Při návratu do standardní pozice pastorek přitáhne obě ramena a přední kola se vrátí do původní rozbíhavosti. Jezdec tak několikrát během kola může měnit nastavení přední nápravy.

Podle FIA je tento inovativní systém legální, takže uvidíme, co dokáží ostatní týmy.

                                                                                                                                                                      redakce/onv/

Cookie settings