Virtuální eSports a reálné závody? Zajímavé je obojí, ale jsou to dva zcela odlišné světy

2020. 04. 07. 08:04    
Čas čtení: 2 minuta
F1

7. 4. 2020 – Během pozastavených závodů vyhledává stále více pilotů alternativy. Tou nejčastější jsou aktuálně virtuální závody.

Poslední týdny můžeme vídat řadu virtuálních podniků, kterých se ale poměrně netradičně účastní mnoho pilotů ze světa skutečných závodů. Fanoušci měli možnost vidět například návrat Nica Hülkenberga na startovní rošt virtuální GP Bahrajnu nebo bratra Lewise Hamiltona u McLarenu.

Názory jsou různé, ale většinou pozitivní. Nejezdí se o peníze nebo úspěchy, je to zkrátka zábava v těžkých časech. Jezdci IndyCar si zazávodili proti sobě podobně jako tomu bylo ve formuli 1, ale v americké sérii byl startovní rošt početnější.

Pro Scotta Dixona je náročné se připravovat, jelikož je v domácím prostředí. Někteří závodníci jsou také otcové, takže využívají svůj čas především pro rodinné povinnosti.

Pětinásobný šampion IndyCar tvrdí, že takové závody jsou zábavné, ale zároveň frustrující.

„Nebyl jsem si jistý, zda se toho všeho chci účastnit, ale když už jsem se rozhodl, tak byla většina věcí k simulátorům vyprodaná! Na všechno byl absolutní hon. Intenzita nastavení a nastavení potřebných programů je také směšné. Nastavovat si palivo a komunikovat s lidmi když řídíte…zkrátka jsem neměl tušení, jak na to.“

Kvůli své manželce Emmě, dcerám a novorozenému synovi si závodník není jistý, zda ještě bude chtít jezdit na simulátoru i v dalších závodech.

„Emma už má jasno. Řekl jsem všem jezdcům v našem chatu, že budu mít příští týden na prodej jeden skvělý simulátor,“ směje se jezdec.

„Je to těžké. Mám doma holky a novorozence, takže to je především o čase. Znám některé kluky, kteří soukromě testují například deset hodin denně. je to trochu šílené.“

Pětinásobnému šampionovi pomáhal s přípravou na závod jeho týmový kolega Felix Rosenqvist. Dixon byl šokovaný tím, kolik přípravy je potřeba a co všechno jeho kolegové o simulátoru vědí.

„Zeptal jsem se Felixe na pomoc s mnoho věcmi a on reagoval ve smyslu, jenom jdi sem, klikni na tohle a změn toto, a já jsem se tvářil ve smyslu, nemám absolutně ponětí, o čem to mluvíš…můžeš mi to nahrát a poslat mi video?“

Zatímco Dixonovi je devětatřicet let, Rosenqvist je o jedenáct let mladší a pravidelně na simulátoru závodí.

„Dalším problémem je také generační rozdíl, když se snažíte dohnat chlápky jako je Felix, který tohle trénuje minimálně čtyři nebo pět let. A auto se samozřejmě ani nepřibližuje realitě. To byla věc, které jsem se bál. Bavil jsem se o tom s Felixem během jarního tréninku a tvrdil mi, že věří tomu, že ho simulátor naučil špatné věci, když potom řídil reálné monoposty. Myslím si, že to může být problém.

Pamatuji si můj první test se simulátorem tohoto roku. Strávil jsem tři hodiny jenom tím, abych pochopil jízdní model pneumatik předtím, než jsme dělali nějaké další testování. To je úroveň reality, s kterou musíte bojovat. Když už začnete s něčím, jako je iRacing, tak se musíte naučit triky, jak podvádět. Je to zajímavé, ale zároveň nezajímavé.

Jsou to zkrátka dva odlišné světy. Musím říct, že je to zábava, ale jen do té doby, dokud to beru jako zábavu.“

autor: gpf1.cz