TOP témata před GP Ázerbájdžánu

2022. 06. 10. 07:58    
Čas čtení: 3 minuta
F1

10.6. 2022 – Pérez v boji o mistrovský titul? Vrátí se Ferrari na výsluní a jak na tom bude v Mercedes? To a další témata nabízí tento článek, který zvýrazňuje nejvýraznější postřehy, jenž před Grand Prix Ázerbájdžánu rezonují paddockem.

Pérez v boji o titul

Sergio Pérez zažívá skvělé období, po nečekané výhře v monackém knížectví se pilot Red Bullu dotáhl na čelo šampionátu a na lídra Maxe Verstappena ztrácí zanedbatelných 15 bodů, před nedávnem Mexičan navíc prodloužil smlouvu s týmem na další dva roky!

Pérez tak aktuálně má snad všechny předpoklady, podporu, zázemí a sebedůvěru pro bitvu o vysněnou mistrovskou trofej, minimálně v průběžném hodnocení je doslova na dostřel dvojici Max Verstappen-Charles Leclerc.

Další zastávkou je navíc Baku – městská trať, která Pérezovi sedne. V letech 2016 a 2018 zde Mexičan získal stupně vítězů s průměrnou Force Indií a vloni zde dokonce vyhrál. Jestlipak se bude pilot Red Bullu radovat i tuto neděli…

Ferrari musí začít útočit

Začátek sezony vypadal pro Maranello skvěle, po Austrálii si ale veškerá vítězství zajistil Red Bull a Italové přišly o svou počáteční výhodu. Vedení v obou šampionátech převzala stáj z Milton Keynes a rozhodně jej nehodlá pustit.

Situace ale ještě není kritická – Ferrari má rychlý vůz schopný vyhrávat závody, je fér zmínit, že poslední dvě Velké ceny by Maranello dost možná i vyhrálo, ve Španělsku ale přišel problém s pohonnou jednotkou a v Monaku naději zhatila špatná strategie.

I přes tyto komplikace se Leclerc drží lídra šampionátu Maxe Verstappena a je o pouhých 9 bodů za ním. Pro Ferrari ale aktuální situace představuje výrazně zdvihnutý ukazovák a je načase, aby se na stupních vítězů zase rozezněla italská hymna.

Jaký Mercedes uvidíme?

Snad jedinou jistotou je, že Mercedes v Baku bude stříbrný, ale jestli bude také rychlý nebo ne není v tuto chvíli jasné. Stříbrné šípy i nadále dotahují ztrátu na čelo a snaží se dostat do tempa, což je rozhodně dobře.

Zároveň ale Mercedes i nadále bojuje se svou rychlostí a dalšími komplikacemi. Ve Španělsku se zdálo být po problému a stříbrné vozy získaly i stupně vítězů, Monako ale bylo jiné příběh, když německá automobilka opět trpěla výraznou nekonkurenceschopností.

Do Baku jede Mercedes v nejistotě a není se ani čemu divit. Okruh v Ázerbájdžánu má jak dlouhé rovinky, které by měly Mercedesu nově vyhovovat, tak i technické pasáže, které týmu v Monaku zlomily vaz.

Ricciardo a Schumacher pod tlakem

Oba dva piloti jsou asi největším zklamáním letošní sezony (zatím)… Jak Daniel Ricciardo, tak Mick Schumacher v tuto chvíli ztrácí na své týmové kolegy a do poháru konstruktérů svým týmům moc bodů nevyjeli (pilot Haasu ještě žádný).

Není proto divu, že vedení obou stájí dochází trpělivost – CEO McLarenu Zak Brown už dokonce otevřeně mluvil o předčasném ukončení smlouvy s Australanem. Šéf Haasu se k situaci zatím hlasitě nevyjadřuje, ale radost také určitě nemá.

Oba jezdci tak musí začít být pro svůj tým nápomocnější, Ricciardo musí začít sbírat body a Schumacher musí stačit tempu Kevina Magnussena. Nejbližší příležitost změnit trend této sezony dostanou už tuto neděli v Baku.

Ještě těsnější podívaná

Za svou krátkou historii v F1 se Baku stalo velmi oblíbeným místem. Trať je opravdovou výzvou a zpravidla se fanoušci dočkají napínavé podívané s nepředvídatelným složením na stupních vítězů a díky letošním pravidlům může být neděle ještě zajímavější.

Kromě technických sekcí nabízí Baku také hned několik skvělých míst k předjetí, a to především 1. a 3. zatáčku. V minulosti jsme ale odvážné manévry, které vyšly, viděli i na jiných a méně očekávaných místech.

Díky letošním pravidlům, která změnila fungování vozu a jízdu za soupeřem by nedělní závod mohl být ještě zajímavějším než v předchozím letech. Vloni zde překvapivě Vettel a Gasly ukořistili svá jediná (oficiální) podia v sezoně, kdo to bude letos?

                                                                                                                                                                                                                                                                  autor: ww.gpf1.cz

Cookie settings