Silverstone nejvíce ukáže rozdíly mezi loňskými a letošními vozy

2022. 06. 29. 07:11    
Čas čtení: 2 minuta
F1

29. 6. 2022 – F1 přepracovala své technické předpisy pro sezónu 2022 ve snaze usnadnit vozům vzájemné následování a souboje kolo na kolo, čímž se zlepšila podívaná na trati.

Jednou z hlavních změn byl návrat přízemního efektu, využívající Venturiho tunely pod podvozkem, které umožňují vozům dosáhnout vyšších rychlostí v rychlých zatáčkách generováním většího přítlaku.

Pilot McLarenu Lando Norris doufal, že trať ukáže velký krok vpřed, který nové vozy udělaly, a umožní lepší kvalitu závodů v britské Grand Prix.

„Silverstone je vždy jen skvělý víkend sám o sobě, vozy formule 1 v okolí Silverstone jsou vždy velkolepé. Myslím, že letošní závodění bylo také obecně lepší. Možná ne tolik na, řekněme, tratích čistě s dlouhými rovinkami.

Ale na tratích, kde máte tyto delší zatáčky, jako je Silverstone, si myslím, že tam vidíte velké rozdíly ve srovnání s předchozími roky. Doufám, že se to srovná a ukáže se, že to bude lepší závodění, zábavnější.“

Velká cena Velké Británie je připravena na další vyprodané davy během závodního víkendu, protože fanoušci povzbuzují trio britských jezdců: Norrise a dvojici Mercedesu Lewise Hamiltona a George Russella.

Hamilton zopakoval Norrisovy názory, že Silverstone je ideální trať, aby ukázala, jak dobré jsou nové vozy v nejrychlejších zatáčkách.

„Silverstone je stále jeden z nejlepších okruhů, ne-li nejlepší, ve smyslu, že má všechny střední a vysokorychlostní zatáčky a vysokorychlostní zatáčky jsou vždy nejzábavnější na závodění,“ řekl Hamilton.

„S těmito vozy, které dnes máme, tak chci říct, že když se podíváte na Barcelonu, měli jsme poskakování ve vysokorychlostních zatáčkách, takže to nemusí být okázalé, ale doufám, že do té doby jsme to mohli napravit. Ale uvidíme.“

Hamilton a Russell vstoupí do víkendu s nadějí na obrat po těžkém začátku roku, kdy se Mercedes snažil vypořádat s novými předpisy.

Přestože Hamilton doufá, že uspořádání Silverstone bude vyhovovat Mercedesu W13 více, zůstával opatrný ohledně dopadu, který může mít poskakování na výkon.

„V zatáčkách střední a vysoké rychlosti jsme pravděpodobně lepší než v zatáčkách s nízkou rychlostí, ale poskakujeme. Takže nevím, jak to bude v Copse a všechna ta místa. Tam to pro nás bude zajímavé.“

autor: gpf1.cz