Šest stěžejních témat před Grand Prix Maďarska

2022. 07. 29. 07:03    
Čas čtení: 3 minuta
F1

29. 7. 2022 – Formuli 1 čeká poslední závod před oficiální letní přestávkou. Dějištěm třináctého podniku letošní sezony bude tradiční Hungaroring v Maďarsku. Odjede Charles Leclerc na dovolenou s vítěznou náladou a jak velké zlepšení budou představovat upgrady Haasu? To a další témata nabízí následující článek…

Útok zlomeného Leclerca?

Mistrovské ambice Charlese Leclerca se pomalu rozplývají. Zatím posledním incidentem pilota Ferrari bylo odpadnutí z Velké ceny Francie z prvního místa, čehož opět využil Max Verstappen a připsal si tak už sedmé vítězství v letošní sezoně.

Rozdíl mezi lídrem Verstappenem a druhým Leclercem je v šampionátu aktuálně 63 bodů, a proto je nutné, aby Ferrari v Maďarsku udeřilo. Technicky náročný Hungaroring by měl sedět právě vozům z Maranella, a tak je vítězství skoro povinností.

Pro samotného Monačana by byla případná výhra velkou vzpruhou a po řádném odpočinku během letní pauzy by mohl zlomený Leclerc nabrat ztracenou motivaci zpět a ve druhé půlce šampionátu ještě promluvit do bojů o mistrovskou korunu.

Vylepšení Haasu

Americký tým v roce 2022 ještě nenasadil žádné vylepšení. To se ale v Maďarsku změní a nové díly dostane Kevin Magnussen. Mick Schumacher si bude muset počkat až do Belgie na konci srpna. Otázkou je, jak moc budou nové díly fungovat?

Podle zákulisních informací bude Magnussenův monopost silně připomínat Ferrari a měl by být schopen bojovat na začátku středu pole, tak uvidíme… Haas už před časem potvrdil, že letos už další upgrady nenasadí a bude se soustředit na rok 2023.

Stagnující Alfa Romeo a AlphaTauri

Oba týmy na začátku roku představily solidní balíček, který stačil francouzského Alpinu a byl schopen porážet i McLaren. V průběhu sezony se ale výkonností pořadí mění a Alfa Romeo i AlphaTauri začínají pomalu, ale přesvědčivě ztrácet.

Švýcarský tým naposledy bodoval v Kanadě, kde Bottas skončil sedmý a Zhou osmý, od tohoto závodu ale žádné další body zatím nepřišly. AlphaTauri je na tom ještě hůř, ta své bodové konto naposledy rozšířila v ázerbájdžánském Baku.

Alpine a McLaren začínají této dvojici pomalu utíkat. Naopak se přibližuje Haas, který několik posledních závodů využil k bodovému přídělu. Američané navíc nasazují nové díly, které mají být velmi efektivní a Williams také připravuje ještě jeden větší balík.

Ocon – rok poté

Francouzský závodník se vrací na Hungaroring jako obhájce loňského vítězství. V roce 2021 to byl právě Ocon, který se dočkal svého premiérové vítězství ve formuli 1. Zásluhy na tomto úspěchu měl i Fernando Alonso, který statečně bránil svou pozici před Hamiltonem.

Velká cena Maďarska byla vloni jedním z nejlepších závodů v roce a přinesla nového vítěze Grand Prix. Hungaroring tradičně začíná nabízet dobrou sledovanou a zajímavé výsledky. Jak to dopadne letos, uvidíme opět novou tvář na nejvyšším stupínku?

Pravidla závodění

V posledních závodech se nám opět rozjel menší nešvar – traťové limity. Na rakouském Red Bull Ringu FIA vymazala hned přes 40 časů, což je šílenství. Podobně kontroverzní momenty byly k vidění i během závodu na Paul Ricard minulý víkend.

Jezdci si začínají hromadně stěžovat na nekonzistentnost rozhodnutí vedení závodu a doufají v rychlá zlepšení. Sama FIA potvrdila různé změny a přislíbila snahu o zlepšení trestů a dalších faktorů, které poslední dobou negativně ovlivňují průběh velkých cen.

Finalizace kalendáře

V Maďarsku nebo krátce po něm by měl světlo světa spatřit kalendář pro sezonu 2023. Jsou od něj velká očekávání – neznámý je zatím počet závodů a také destinace, které budou příští rok hostit závody formule 1.

Jisté je, že se F1 vrátí do Kataru, přibude Las Vegas a aktuálně se velmi hlasitě mluví i o návratu Jihoafrické republiky. Kalendář ale není nafukovací a má omezený počet závodů za rok – 24. To by znamenalo, že minimálně jedno z aktuálních míst bude muset pryč.

Pokud by se příští rok vrátila i Čína, a že je to možné, budou muset odejít hned dvě destinace. Je téměř jisté, že ve Francii jsme minulý víkend závodili naposled a další tratí v ohrožení je belgické Spa-Francorchamps, tak uvidíme…

autor: gpf1.cz     

Cookie settings