Pět největších témat před Grand Prix Singapuru

2023. 09. 14. 07:18    
Čas čtení: 2 minuta
F1

14. 9. 2023 – Formule 1 pokračuje patnáctým závodem v Singapuru. Lví město chystá pro jezdce další skvělou vizuální a noční show. Bude vlna vítězství Red Bullu pokračovat i zde? Kdo může bojovat o stupně vítězů a jak fyzicky náročný Singapur je? To a další témata shrnuje tento článek.

Výzva pro Red Bull

Rudí býci zatím vyhráli všech čtrnáct možných závodů. Verstappen vyhrál dvanáctkrát, kolega Pérez jen dvakrát. Singapur je ale údajně největší výzvou monopostu RB19 v letošní sezoně a tuší to i samotní zaměstnanci týmu.

Dr. Helmut Marko přiznal, že pokud se Red Bullu podaří vyhrát v Singapuru, bude vůz schopen vyhrát všechny zbývající podniky. Fernando Alonso v úvodu sezony řekl, že závody v Monaku, Maďarsku a Singapuru jsou asi největší nadějí na vítězství.

Španěl dva pokusy nevyužil, podaří se mu do třetice Red Bull zdolat? Zuby si brousí i další soupeři – Ferrari je na pozitivní vlně z povedené Grand Prix Itálie, Mercedes taktéž očekává, že Singapur by jim mohl sedět, a to samé si myslí také u McLarenu.

Kdo bude na stupních vítězů?

Už jsme to nakousli… od Singapuru očekává mnoho týmů lepší formu. Minimálně čtyři týmy si myslí na post nejlepšího za Red Bullem. Aston Martin slibuje, že konfigurace trati v Singapuru by měla být pro monopost AMR23 vhodná.

To samé očekává také Mercedes, který fanouškům slíbil, v porovnání s Itálií, lepší tempo a lepší výsledek. McLarenu by měl technicky náročný okruh ve lvím městě také hrát do karet. Otázkou je, jak na tom bude Ferrari – aktuálně se ale veze na pozitivní vlně.

Hra o trůny

Trh s jezdci vrcholí a oficiálně nám zbývá potvrdit jen čtyři poslední sedačky. Kdo je zaplní? U Alfy Romeo se donedávna očekávalo setrvání Guanyu Zhoua, poslední spekulace ale tvrdí, že čínský pilot nemá své místo tak jisté a na sedačku si myslí Theo Pourchaire.

Williams je také zajímavý… Alex Albon zůstává, kdo ale bude vedle něj ještě není jasné. Logan Sargeant je pod tlakem a musí doručit silné výsledky. Američan ale v Nizozemsku a v Itálii propásl naději na zisk bodů a nyní to bude mít hodně těžké.

AlphaTauri nemá potvrzené ani jedno ze svých míst. Tsunoda se obává rostoucího nadšení z Daniela Ricciarda, jehož zkušenosti pomohly italské stáji zlepšit nastavení vozu. Honda je navíc z rodiny Red Bullu na odchodu.

A aby toho nebylo málo, náhradník Liam Lawson předvedl jak v Zandvoortu, tak na Monze velmi silné výkony. Helmut Marko neskrývá nadšení a údajně by měl mít Lawson už přislíbené místo na startovním roštu pro sezonu 2024.

Rozpočtové stropy

Letos se žádné kontroverze nekonaly – všech deset týmů dodrželo rozpočtový strop, který stanovila Mezinárodní automobilová federace. Původně se spekulovalo o tom, že až tři stáje finanční limit překročily, informace ale byly mylné.

Vloni došlo k daleko většímu zemětřesení. Tehdy se provinil Aston Martin za procedurální porušení, které zahrnovalo nesprávné vykazování výdajů na novou továrnu. Red Bull limit regulérně překročil a obdržel finanční i sportovní trest.

Nejnáročnější závod

Singapur je nejnáročnější závod sezony. Kvůli vysokým teplotám a velké vlhkosti vzduchu zde piloti shodí až čtyři kilogramy za jeden závod! Aby toho nebylo málo, jezdí se zde v noci pod umělým osvětlením, což je další zásah do běžného režimu.

Jelikož je okruh v Singapuru tvořen běžnými ulicemi a velkým množstvím zatáček, je téměř garantováno, že uvidíme Safety car. Tempo ve lvím městě je navíc táhlé a obvykle je Singapur nejdelší závod šampionátu – běžně je zde atakován dvouhodinový limit závodu.

autor: gpf1.cz