Pět největších témat před GP Brazílie
2023. 11. 03. 18:45Čas čtení: 3 minuta
3. 11. 2023 – Americké turné se přesouvá do Jižní Ameriky, konkrétně do Sao Paula v Brazílii. Co můžeme od posledního sprintového víkendu očekávat?
MNOHONÁSOBNÁ HROZBA PRO RED BULL
Loni přijel Red Bull na Interlagos ve stejné pozici. Zajištěné oba tituly, nejrychlejší auto a ohromující forma. Jenže se nepodařilo vůz správně nastavit a vítězství ve sprintu i velké ceně bral George Russell. U Red Bullu bylo navíc pořádně dusno po týmové režii v závěru závodu.
Letos by chtěli tento nezdar odčinit, ale nebudou to mít jednoduché. Mercedes nebyl v posledních dvou závodech daleko, Hamilton dojel v obou druhý (zapomeneme-li na následnou diskvalifikaci), a na Interlagosu mu to navíc sedí. Musí se počítat i s Ferrari, neboť Charles Leclerc si připsal poslední dvě pole positions.
Své ambice se snaží krotit McLaren, protože má za to, že jeho vozu nebudou sedět středně rychlé a hlavně pomalé zatáčky na brazilském okruhu. Ovšem oranžoví pravidelně bojují o pódium, a tak ani je nemůžeme z pozice hrozby pro Red Bull vyloučit.
SOUBOJ O DRUHÉ MÍSTO
Lewis Hamilton a Sergio Pérez, to jsou adepti na titul vicemistra světa. Dlouho se zdálo, že to Checo s klidem udrží, jenže za posledních pět závodů se Hamilton přiblížil o 35 bodů. Jen v Mexiku to bylo 19, protože Pérez po kolizi v první zatáčce závod vůbec nedokončil.
Rozdíl je teď 20 bodů a zbývají tři závody. Pokud by se Hamilton přibližoval stejným tempem jako v posledních pěti, tedy v průměru 7 bodů za víkend, asi si dopočítáte, že by mu to stačilo. Pérez se pokusí za každou cenu Hamiltonův tlak ustát a druhé místo udržet. Byla by totiž potupa neskončit druhý, když sedíte v tak dominantním a rychlém autě.
ZNOVUZROZENÍ DANIELA RICCIARDA
Komu ovšem sebevědomí nechybí, to je Daniel Ricciardo. Australan se po zranění vrátil ve velkém stylu a po čtvrtém místě v kvalifikaci dokončil závod na okruhu bratří Rodriguezů na sedmém místě. Těch šest bodů, které za něj získal, má pro Alpha Tauri cenu zlata. A nebýt nešťastně načasované červené vlajky, možná jich mohlo být ještě víc.
Otázkou je, zdali to nebyl jen ojedinělý případ, kdy monopostu sedla charakteristika okruhu, a na Interlagosu to bude zase zpátky ve starých kolejích, ze kterých ani Ricciardo nedokáže vyjet. Ať tak či tak, budeme se moct těšit minimálně na jeho souboj s Yukim Tsunodou, který se v Mexiku vlastní chybou připravil o body.
VZPAMATUJÍ SE HAAS A ASTON?
Ani jednomu z týmů se v Mexiku nedařilo. Aston pokračoval v sestupné tendenci svých výkonů, které popadaly na katastrofální úroveň. Experimenty s nastavením auta a různými technickými řešeními nefungují a morálka týmu upadá. Šéf Astonu Mike Krack právě proto poznamenal, že na zvednutí morálky by se nějaký ten lepší výsledek hodil.
Podobně je na tom Haas. Ten přivezl do Austinu velký upgrade, jen aby se posunul nikam. Nebo vlastně ano, po Mexiku se posunul na poslední místo v šampionátu. Navíc v závodě tvrdě boural Kevin Magnussen, což bude tým stát nemalé peníze. Malou nadějí může být, že právě tady vybojoval loni Kevin Magnussen zázračnou pole position ve zmoklé kvalifikaci.
MERCEDES BEZ TECHNICKÉHO ŘEDITELE
V úterý proletěla světem Formule 1 novinka, že z Mercedesu odchází technický ředitel Mike Elliott. Ten byl v týmu jedenáct let a zažil tak všechny velké úspěchy a tituly. Ale byl i u toho, když se nepovedl loňský start do nových pravidel a tápání pokračovalo i letos. I kvůli tomu se do týmu vrátil James Allison, který pozici technického ředitele Elliottovi přenechal.
Otázkou je, jak to Mercedes zvládne bez člověka na takto důležité pozici. Povýší někoho z vlastních řad, nebo se porozhlédne u konkurence?
To se dozvíme časem. Nyní víme, že od sprintového víkendu v Sao Paulu můžeme očekávat tradičně dobrou zábavu a skvělé závodění.
autor: gpf1.cz