Ferrari připouští restrukturalizaci

2020. 07. 22. 07:48    
Čas čtení: 2 minuta
F1

22. 7. 2020 – Loňská sezóna byla z pohledu Ferrari velmi obtížná. Po dvouletém souboji o titul se italský tým opět vzdálil vedoucímu Mercedesu. Těžil však ze silného pohonného agregátu, který jim dopomohl k třem vítězstvím v řadě. Tomu je ale pro letošní rok konec.

Ferrari přišlo po vyšetřování loňské pohonné jednotky o svou výhodu. Italský tým neoplývá výraznou výkonnostní výhodou jako vloni, naopak nabral značný výkonnostní deficit. Nyní se stáj spoléhá převážně na svůj aerodynamický balíček, ani ten ale na přední týmy nestačí.

Po složité GP Maďarska, ze které si Ferrari odváží jen 8 bodů, šéf týmu Mattia Binotto připustil, že by v Maranellu mohlo dojít ke strukturálním změnám. Britský Autosport mluví o přijetí nového šéfkonstruktéra, který by mohl neutěšenou situaci zvrátit k lepšímu.

„Během testů v Barceloně jsme nebyli dost rychlí, ale neočekávali jsme takto složitou situaci,“ prozradil Mattia Binotto po nedělním závodě. „Musíme zvážit všechno, co by nám dopomohlo ke zlepšení. Všechny aspekty našeho auta a naší organizaci.“

Hlavním problémem legendárního týmu je neznalost problému, který letošní monopost drží pozadu. Aerodynamická vylepšení, která Ferrari přivezlo na druhý rakouský závod, příliš užitečná nebyla, ačkoliv nějaké ovoce přinesla.

Mattia Binotto uvedl, že SF1000 ztrácí nejen na rovinkách, ale také v zatáčkách. „Auto se musí zlepšit ve všech ohledech. Tak to prostě je,“ dodal.

Týmu nehraje do karet ani zmražení vývoje některých komponent do konce příštího roku. Formule 1 se tímto krokem snaží reagovat na koronavirovou krizi a snížit náklady. Jednoduše řečeno – týmy budou i příští rok závodit s letošními monoposty.

Jediné, co Ferrari zbývá, je současný vůz pochopit. Mattia Binotto není schopen určit, kdy se to jeho týmu povede. Podobný proces si žádá spoustu času. „Musíme být trpěliví. Jak jsem již řekl, nejedná se o nic jednoduchého, neexistuje žádný trik ani žádný malý balíček.“

Ferrari se aktuálně nachází na pátém místě v poháru konstruktérů. V prvních dvou závodech zaostával výkonnostně nejen za Mercedesem a Red Bullem, ale také za McLarenem a Racing Pointem.

Dá se předpokládat, že oproti loňskému roku budou letošnímu ferrari vyhovovat spíše pomalejší a techničtější okruhy. Naopak ty rychlé – mezi které se řadí nejen Red Bull Ring a Spa-Francorchamps, ale také pro Ferrari domácí Monza – mohou být velmi problematické.

autor: gpf1.cz