McLaren plánuje zapojit Ricciarda tak, jako kdyby byl už veteránem týmu

2021. 01. 06. 11:19    
Čas čtení: 3 minuta
F1

6. 1. 2020 – Má rychlost, zkušenosti a v 31 letech je na vrcholu kariéry. Nelze se divit tomu, že McLaren má od příchodu Daniela Ricciarda velká očekávání. Tým v loňské sezoně obsadil třetí místo, nejlepší od roku 2013, a je opět na vzestupu. O Ricciardově příchodu i očekávání od nové sezony promluvil šéf týmu z Wokingu, Andreas Seidl.

Německý inženýr ví, že McLaren nečeká lehký úvod roku. Stáj totiž mění dodavatele motoru, když z Renaultu přechází na Mercedes, jenže předsezonní testy byly letos zkráceny na pouhé tři dny. Do toho vše se mění jezdecké složení, Carlose Sainze nahrazuje Daniel Ricciardo.

„Mít nového jezdce je vždy zajímavá výzva. Jde o využití kombinace velmi metodického přístupu a schopností, protože si jsem jistý, že inženýři budou s jezdcem probírat tuny a tuny informací a řešení, ale musíte se rozhodnout správně. Nebude moc času na testování přímo na dráze, vlastně toho času bude méně než obvykle, což jen podtrhává výzvu,“ uvědomuje si Seidl.

„Máme jasný plán, jak Daniela co nejlépe začlenit do týmu. Zaměříme se hlavně na technickou a závodní stránku. Souběžně s tím ho integrujeme i do obchodní a komunikační stránky týmu, a to hned od ledna. Nemáme moc času. Bude to zahrnovat spoustu sezení, a to i po internetu, stejně jako jeho přítomnost v továrně. Cílem je, aby se u nás co nejrychleji cítil jako doma, a těšil se na závody,“ tvrdí šéf Wokingských.

Podle Seidla je cílem, aby Ricciardo během prvního závodu působil, jako by v týmu byl už dlouho. A zatímco Carlos Sainz může a bude testovat starší vůz Ferrari, McLaren něco takového kvůli přechodu na nové motory provést nemůže. Na Ricciarda tak čeká kupa práce, která bude zahrnovat testování na simulátoru, konverzace s techniky či analýzy radiové komunikace McLarenu, aby Australan pochopil, jak tým funguje, a naopak aby mohl přispět s něčím inovativním. A času, právě kvůli omezenému testování, není nazbyt.

„Pokud bych měl hodnotit omezení předsezonních testů, tak největší dopad to bude mít na jezdce,“ uvědomuje si Seidl. „Musí se toho v krátkém čase, kdy dlouho neřídil auto, hodně naučit. Druhý dopad bude na pochopení aerodynamiky vozu a optimalizace jeho nastavení – například světlé výšky. Třetí zasaženou oblastí je celková životnost.

Nemyslím si, že změna pohonné jednotky je až takový problém, aby byl prvním v seznamu. S motorem totiž můžete co do optimalizace výkonu dělat hodně v továrně, na dynamometru nebo i v simulátoru. Vlastně ho tak můžete testovat, i když auto není na trati. Takže z hlediska pohonné jednotky by vše mělo jít relativně hladce, protože spolupracujeme s tak zavedenými značkami, jako je Mercedes AMG HPP.“

Je lepší Ricciardo, nebo Sainz?

Tak trochu nováčkem u týmu je i technický šéf James Key. Ten pracoval s Ricciardem v Toro Rosso během jeho premiérově plnohodnotné sezony 2012, později u stejné stáje zažil i Carlose Sainze. K McLarenu Sainz přešel v březnu 2019. Oba jezdce, odchozivšího Sainze i příchozího Ricciarda, tak může dokonale porovnat.

„Prošel jsem úplně stejným procesem s Carlosem i Danielem u Toro Rosso. Viděl jsem, jak se Carlos jako jezdec vyvíjí od prvních dní, kdy se dostal do třetí části kvalifikace hned v úvodním závodě. I tak se toho musel hodně naučit. Byl ale hladový po učení, věděl, že musí nasbírat více zkušeností, aby se naučil pracovat s pneumatiky, všechny tyhle věci tehdy byly důležité. Teď je z něj velmi jistý jezdec, který má znalosti a je vysoce oceňovaný.

Daniel si prošel tím samým, akorát dřív. Vyhrál závod a dostal se mezi ty nejlepší. Bude pro nás opravdu dobrým referenčním bodem. U Toro Rosso byl skvělý, protože byl technicky velmi zdatný a měl stejný přístup, jako vidíte teď. Od té doby ale získal hodně zkušeností. Bude to pro nás zajímavé, protože přichází z Renaultu a předtím jezdil v Red Bullu, takže může mít pár dobrých nápadů,“ má jasno Key.

autor: gpf1.cz    

Cookie settings