Hlavní změny na monopostu AlphaTauri AT02

2021. 02. 19. 19:47    
Čas čtení: 2 minuta
F1

19. 2. 2021 – Tým AlphaTauri poodhalil nové komponenty na svém voze pro sezonu 2021. Sesterský tým Red Bullu má na co navazovat. Vloni zažil tým jednu z nejlepších sezon.

AlphaTauri vloni získala nejvíce bodů v sezoně ve své historii (počítáme i dřívější Toro Rosso). Týmu se navíc podařilo vyhrát GP Itálie s Pierrem Gaslym a lze očekávat, že se tým letos bude snažit na své úspěchy navázat. K dosažení tohoto cíle má pomoci i nový vůz AT02.

Tým z Faenzy utratil své vývojové žetony především v přední části svého vozu. Největších změn má doznat zavěšení předních kol a také nové komponenty pro řízení, které stáj převzala z loňského vozu Red Bullu. Zadní část vozu zůstala téměř stejná – filozofie zadního zavěšení je velmi podobná vozu Red Bullu ze sezony 2019, a jelikož vloni tato část fungovala na výbornou, rozhodl se tým své žetony uplatnit jinde.

AT02 Gallery5 by Scuderia Alphatauri

Vývojové žetony byly zavedeny proto, aby omezily vývoj hlavních mechanických částí vozů a udržovaly výdaje týmů během koronavirové pandemie. Svou roli sehrála i nová technická pravidla, která přijdou v platnost v roce 2022. Technický ředitel týmu Jody Egginton uvedl, že pro vůz navrhl nový a štíhlejší nos. Dále také přepracoval zavěšení předních kol.

„Náš podvozek a pohonná jednotka tvoří solidní základ. Takže jsem rád, že jsme žetony mohli využít na jiné části vozu. Šlo především o zavěšení a užší nos.“

Zatímco vývoj mechanických částí vozu byl omezen, práce na aerodynamice byla mezi sezonami mnohem benevolentnější. Tým se také musel přizpůsobit změnám v pravidlech, které omezují celkový přítlak vozu. Viditelná změna je především na podlaze jednotlivých aut.

„Naše práce v této oblasti zahrnuje nemalé změny na všech aerodynamicky významných částí vozu. Strávili jsme hodně času, abychom vykompenzovali ztrátu přítlaku. Zároveň jsme pracovali i na zlepšení správného a aerodynamicky funkčního okna monopostu,“ uzavřel Egginton.

autor: gpf1.cz