Hamilton ztrácí v boji o titul půdu pod nohama

2021. 07. 02. 08:16    
Čas čtení: 2 minuta
F1

2.7. 2021 – Dlouholetý vládce formule 1, Lewis Hamilton s týmem Mercedes, je na kolenou. Bez nadsázky. Adept, který jej chce vystřídat, tedy Max Verstappen s týmem Red Bull, nečekaně, a hlavně celkem spolehlivě, vede v obou soutěžích. Jak mezi jezdci, tak mezi konstruktéry. A nezdá se, že by se to mělo v dalších závodech změnit. Existuje pro to jeden velmi závažný důvod. Jede se poslední sezona s vozy současné specifikace a už se na nich technicky nepracuje.

Max Verstappen vyhrál letos čtyři velké ceny. A mělo jich být pět, nebýt nezaviněného selhání levé zadní pneumatiky v ázerbájdžánském Baku. Jeho bodový náskok by byl větší než současných 18 bodů.

Po atypických závodech v ulicích Monaka a Baku se očekával návrat Mercedesu na špici výkonnostního a rychlostního žebříčku. To se ale nestalo. Chytrou strategií dokázal vyhrát Red Bull a Verstappen na francouzském okruhu Paula Ricarda a v rakouském Štýrsku Mercedes nestačil rychlostně vůbec. Šéf týmu Toto Wolff přiznal, že je to „poprvé po mnoha letech, kdy jsme neměli na soupeře žádný recept“. Špatnou zprávou pro Mercedes je fakt, že kontingent formule 1 na Red Bull Ringu zůstává a Velkou cenu Rakouska lze tradičně v přímých přenosech sledovat na programech Sport1 a Sport2.

Lewis Hamilton po prohraném závodě ve Štýrsku volal po implementaci technických zlepšení pro svůj Mercedes. Je běžnou praxí, že inženýři všech týmů ladí technické vlastnosti auta mezi každou velkou cenou. Ať už jde o aerodynamiku, mechanické fungování auta či pohonnou jednotku a její hybridní rekuperační systémy. Letošní rok je ale výjimkou. Příští sezonu 2022 totiž seriál zavádí revoluční změny technických pravidel, což bude mít za následek konstrukci formulí se zcela odlišnými vlastnostmi. Současná auta tak v sobě mají know-how, které nelze využít ve velké míře příští rok. A to je hlavní důvod, proč týmy F1 současné vozy už nevyvíjí. Americký tým Haas kromě povinných úprav na začátku roku od vývoje letošních aut upustil rovnou. Ostatní týmy v těchto dnech auta takříkajíc konzervují a již teď pracují na formulích pro sezonu 2022.

                                                                                                                                                                                                                                                     autor: Tomáš Richtr