Jak si nechal Alonso upravit Alpine pro své potřeby

2021. 08. 18. 07:11    
Čas čtení: 2 minuta
F1

18. 8. 2021 – Navrátilec do formule 1, Fernando Alonso, se v úvodu letošní sezony poměrně trápil. Časově nestačil na kolegu Estebana Ocona, ale to se postupně mění. Důvodem jsou změny na letošním monopostu stáje Alpine.

Španěl je nyní schopen pravidelně bodovat, ale jeho úvod do sezony nebyl tak snadný. Na domácí půdě skončil sedmnáctý, navíc v Monaku, kde dvakrát vyhrál, skončil jako třináctý. Nyní ale přišel klíčový zlom.

„Na začátku jsem řekl, že budu potřebovat tři nebo čtyři závody, abych byl na úrovni vozu. Nakonec jich bylo víc, šest nebo sedm, ale teď se cítím ve voze pohodlněji,“ říká dvojnásobný šampion F1.

„Některé věci mi pomohly…nejen pokud jde o závodění, ale také věci, které se dějí mimo auto. Přední pneumatiky, které jsou letos choulostivější, ale na autě jsme změnili několik věcí, abychom jej přizpůsobili mému stylu jízdy, od posilovače řízení až po pocit, který získáte z volantu nebo úrovně přilnavosti.

Několik drobných úprav vyvážení brzd a motorové brzd…Každý jezdec má své vlastní nastavení, pokud jde o seřízení vozu a jeho maximální využití, nám zabralo čas, který jsem víceméně očekával.“

Posilovač řízení, a zejména feedback, je něco, co Alonso řekl, že je pro jeho tempo zásadní natolik, že ho podle něj nedostatek zpětné vazby ponechává „bezbranného“.

„Kvůli svému stylu jízdy jsem vždy prováděl agresivní pohyb volantu uprostřed zatáčky a od té doby cítím přední pneumatiky. Pokud volant změkne, znamená to, že ztrácejí přilnavost,“ pokračuje Alonso.

„Pokud bude těžší, budou mít příliš velkou přilnavost a můžete očekávat, že se zadní část vozu v určitém časovém okamžiku pohne. Normálně všechno cítím rukama a předním koncem auta. Pokud mi to vezmou, jsem mrtvý.

Ostatní jezdci ne, protože cítí auto tělem nebo dělají různé věci, ale já jsem bezbranný, pokud mi seberou cit z přední pneumatiky.“

Španělovi byl vyčítán jeho vysoký věk pro formuli 1, jelikož oslavil nedávno čtyřicáté narozeniny. Jeho šest závodů v řadě na bodech ale ukazuje, že ze svého tempa nic neztratil.

autor: gpf1.cz