Koření F1 dochází. Chceme předjíždět

2023. 09. 03. 12:16    
Čas čtení: 2 minuta
F1

Getty Images

3.9. 2023 – Určitě si pamatujete, jak loni Max Verstappen skočil za 15 kol z chvostu pole do čela. Není tedy předjíždění moc jednoduché? Potřebujeme vůbec DRS? Loňské předjíždění Maxe Verstappena vypadalo velmi snadně, jen projel okolo všech soupeřů. Nabízí se tak otázka, jestli třeba na Kemmel straight potřebujeme DRS. Jednoduchá předjetí, kde se piloti jen objedou, totiž příliš atraktivní nejsou.

Alex Albon na toto téma řekl: „Když se podíváte na letošní sezonu, měli jsme předjetí naopak málo. Pokud chcete zajímavé manévry, souboje kolo na kolo, tak teď jsme na limitu, víc jich nebude. Max takto předjížděl, protože startoval zezadu kvůli penalizaci. Na takové pozici vůbec neměl být, takže s rychlým autem ostatní snadno předjel. Ostatní auta se teď výkonnostně přibližují k sobě a to je skvělé. Ale když to takhle půjde pár let, tak bychom pak měli spíš uvažovat nad prodloužením DRS zón. Už teď je složité někoho předjet a myslím, že to bude jen složitější.“

Lando Norris se svým kamarádem souhlasí: „Když jste za Williamsem, měla by být zóna DRS o hodně větší! Ne, je to složité. Auta se vyrovnávají a s tím se ztěžuje předjíždění. Red Bull a Maxe nemůžete dávat za příklad. I kdyby startovali poslední, tak se stejně probojují dopředu. Ale závodění ve středu pole je podle mě dobré. Teď je zajímavé, ale do budoucna bude méně a méně. Jak se technologicky auta zlepšují, tak se kvalita závodění zhoršuje. Ten rozdíl je vidět i v porovnání letoška a loňska. Takže to jsou dva důvody proč je předjíždění podle mě těžší. Odpověď je tedy jasná, potřebujeme DRS. Jinak by se na televizi nikdo nedíval.“

                                                                                                                                                                                                                                                                           autor: www.gpf1.cz